Opis przedsięwzięcia

Tematem przewodnim projektu jest tworzenie wielojęzycznych treści marketingowych dotyczących turystyki i gospodarki regionów obu krajów tj.Polski i Grecji za pośrednictwem profesjonalnie do tego przygotowanych platform internetowych. Podczas realizacji projektu uczniowie skupią się na pozyskaniu najciekawszych, sprawdzonych informacji opartych na czterech tematycznych zagadnieniach: wielokulturowość, zabytki, atrakcje turystyczne,kuchnia z wykorzystaniem j.angielskiego do komunikacji. Każdy etap trwania projektu będzie na bieżąco prezentowany na projektowym Facebooku. Na profesjonalnie przygotowanej stronie internetowej znajdą się wszystkie wypracowane materiały.

Szkoła wraz z Greckim Partnerem postanawia realizować działania mające na celu wspólne wzmacnianie kompetencji kluczowych uczniów oraz n-li biorących udział w projekcie z wykorzystaniem opracowanego programu mobilności. W ramach realizowanych działań Partnerzy skupią się na wzmocnieniu wiedzy i praktycznych umiejętności uczniów w zakresie marketingu regionów realizowanego za pośrednictwem portali społecznościowych. Efektem materialnym działań uczniów będzie stworzenie profesjonalnie zarządzanych, wypełnionych zredagowanymi i wielojęzycznymi informacjami oraz zdjęciami: profilu na Facebooku oraz strony internetowej promujących walory turystyczne i gospodarcze regionu łódzkiego oraz Riwiery Olimpijskiej. Prace będą realizowane przez międzynarodowe zespoły uczniów pod nadzorem opiekunów.

Tematyka projektu została wybrana z uwzględnieniem potrzeb uczniów, podstawy programowej, atrakcyjności i efektywności prowadzonych działań edukacyjnych i możliwością wykorzystania wiedzy zdobytej na poziomie współpracy międzynarodowej na poziomie lokalnym. Ważne były potrzeby uczniów w zakresie rozwijania praktycznych umiejętności związanych z wykorzystywaniem technologii IT, tworzenia treści marketingowych oraz posługiwania się językiem obcym. Działania edukacyjne będą opierać się o zajęcia formalne i pozaformalne, zgodnie z zaakceptowanym przez obie szkoły porozumieniem, mając na uwadze potrzeby oraz wymagania uczniów. Planuje się zrealizowanie min. 40 h zajęć w trakcie 5 dniowej mobilności zagranicznej, około 30 h przygotowań i spotkań przed mobilnościa oraz intensywny program kulturowy, korzystając z atrakcyjności regionu Riwiery Olimpijskiej oraz dorobku greckiej kultury. W mobilności zagranicznej udział weźmie 20 uczniów oraz 3 nauczycieli. Po stronie greckiej planowane jest uczestnictwo 8 uczniów oraz 2 nauczycieli. Zatem uczniowie będą pracować w 7-osobowych grupach mieszanych. Liczebność grup pozwala na efektywną realizację celów projektu, zapewni jakość realizowanych działań oraz wytworzonych produktów.

Tematyka zajęć została dopasowana do programu kształcenia formalnego. W ramach działań szkoła zaangażuje uczniów z mniejszymi szansami, których udział w projekcie będzie ułatwiony przez odpowiednio skonstruowane kryteria rekrutacji. Zarządzanie projektem będzie oparte o dotychczasowe doświadczenia i współpracę obu stron. W ramach działań zespołu projektowego składającego się z przedstawicieli szkoły oraz instytucji partnerskiej zostanie wykorzystany system i procedury zarządzania projektem, które będą dopasowane do złożoności realizowanych działań. Pozwoli to na sprawną realizację działań, poprawi efektywność zarządzania projektem, zasobami ludzkimi, zapobiegania ryzykom. W ramach projektu realizowany będzie efektywny system monitoringu działań, pozwalający śledzić osiągnięte postępy edukacyjne uczestników zarówno na etapie przygotowań jak i mobilności.

Uczniowie biorący udział w projekcie poza wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami przydatnymi w dalszym funkcjonowaniu w społeczeństwie oraz edukacji otrzymają dokumentację i certyfikaty potwierdzające odbycie mobilności, jej tematykę, opis zrealizowanych rezultatów, co może być cennym elementem portfolio uczniów potwierdzającym aktywne uczestnictwo w pozaformalnych formach kształcenia, posiadanie konkretnych umiejętności, atrakcyjnych dla wielu pracodawców.